Tilbake til Urkraften
www.sjamanisme.no

TANTRASONEN

SKAPERKRAFTEN
www.skaperkraften.no


BØNN for trening av SINNET - mye brukt av Dalai Lama


BØNN for trening av SINNET

Sammen med andre vil jeg aldri se på meg som viktigere enn dem.
Denne innsikten vil jeg lære meg og holde fast på, i dypet av mitt hjerte….
Møter jeg noen som volder meg vansker, eller mennesker plaget av
sine misgjerninger og sin lidelse,
vil jeg lære meg å verdsette dem som en uvurderlig, sjelden skatt.
Når noen av misunnelse behandler meg dårlig, håner, baktaler,
- vil jeg lære meg å godta mine tap og la dem seire…(forts.)

Når noen jeg har stilt all min forhåpning til går hen og sårer meg på 
det dypeste ,  vil jeg lære meg å se på ham som min aller 
fremste åndelige lærer…

Jeg vil lære meg å gi alle, på alle mulige vis og uten unntak,
alt jeg kan av god hjelp og glede.
___________________

Dette er (deler av ) en bønn for trening av sinnet som bl.a. 
Dalai Lama har fordypet seg i. 
Bønnen er skrevet av den tibetanske helgenen Lagri Thangpa som 
bodde i kloster i det 11-århundre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar