Tilbake til Urkraften
www.sjamanisme.no

TANTRASONEN

SKAPERKRAFTEN
www.skaperkraften.no


KAMBO SEREMONI - for FYSISK og PSYKISK RENS


Vi vil i dette blogginnlegget skrive om vår heftige opplevelse med vår første
KAMBO SEREMONI. Dette er mildt sagt kraftfulle saker.

Vi har inndelt dette innlegget slik :
1) Generell info om kambo
2) Hvordan vi opplevde kambo-seremonien
3) Hvordan vi opplevde de 2 første ukene etter
4) Videoer fra tilsvarende seremonier
5) Info om seremonileder / assistent.

1) GENERELL INFO OM KAMBO
Kambo er et sekret fra frosken Phyllomedusa bicolor som har sitt naturlige
habitat i øvre Amazonas. Den har tradisjonelt blitt brukt for økt energi, klarhet,
utholdenhet og fokus (f.eks. i forbindelse med jakt), men også for økt fertilitet,
mot infeksjoner og slangebitt. Den har også adaptogene egenskaper, og jobber
på et emosjonelt, mentalt og spirituelt plan i tillegg til det fysiske. Idag brukes
kambo for eller mot et stort spekter av tilstander.

Tradisjonelt sett er kambo brukt for å styrke kroppen internt og forsterke
sansene. Kambo iverksetter kroppens forsvarsmekanisme og «trener» 
immunsystemet. De fleste vil etter behandlingen bemerke seg økt mental, 
kroppslig og energisk balanse.

Kan være nyttig i flere forskjellige typer behandlinger
Kambo har vist seg nyttig i behandlingen av angst, depresjon, PTSD, kronisk
utmattelsessyndrom, kroniske smerter, HIV, artritt, diabetes, candida, herpes, 
høyt blodtrykk, kreft, borreloise, fertilitetsproblemer, pågående infeksjoner 
og mer. Man skal utøve forsiktighet i å si hva det kan kurere, for den kliniske 
forskningen er ikke klar enda, men dette er alle sykdomsbilder som kan ha
nytte av presise og målrettede kambobehandlinger.


Phyllomedusa bicolor

STYRKER IMMUNFORSVARET og renser FORDØYELSESSYSTEMET
Kambo inneholder mange interessante og unike bioaktive peptider og
nevropeptider som gjør at kroppens cellereseptorer gjenkjenner sekretet, 
imotsetning til en fremmed substans. Noen av peptidene har blitt syntetisert, 
og det finnes mange patenter tilgjengelig, men ingen har klart å reprodusere 
samme effekt som ved en tradisjonell kambo-behandling. Kambo er en av de 
sterkeste betennelseshemmende, antibiotiske, antimikrobiske og anestetiske 
substanser som vi kjenner til, og en ypperlig måte å styrke immunsystemet på. 
Den kan brukes i en detox-protokoll for å rense lever og fordøyelsessystem. 

På et emosjonelt plan, brukes kambo til å overkomme vanskeligheter og frigjøre 
blokkeringer som hindrer en naturlig flyt av energi. Kambo bør kun tas i samråd 
med en sertifisert utøver. Kambo blir administrert via små hull i epidermis 
(overhuden), og bruker lymfesystemet som transportmåte. Hullene blir brent 
med en pinne (ingen blod) og forsvarlig tatt hånd om i etterkant med "drageblod", 
for å unngå infeksjoner og fremme healingsprosessen. 
Behandlingen er intensiv, men de ubehagelige symptomene går som oftest raskt 
over. De fleste vil først kjenne en varm følelse i overkroppen, samt raskere 
hjerteslag. Dette er indikasjon på at kambo scanner kroppen og identifiserer 
områder som er ubalanserte. Ubehagelige reaksjoner kommer deretter, som 
frembringer oppkast - noe vi ønsker i denne prosessen. Innen en time føler man 
seg som oftest ganske bra, og kan spise og drikke som normalt. 

Vår seremonileder er med i IAKP og de bruker kun kambo som har blitt sanket 
på en etisk og bærekraftig måte. 
Frosken blir ikke skadet, og beholder nok av sitt eget sekret for å beskytte seg selv. 
Den er ikke redd mennesker, og har heller ingen andre umiddelbare fiender i 
jungelen. Kambo er ikke psykoaktivt/psykotropisk, og er lovlig i alle land. 
Å ta kambo med en kompetent utøver er svært trygt . Allikevel er det en liten andel 
personer som ikke kan ta kambo pga. nåværende eller tidligere tilstander/sykdommer 
(både fysiske og psykiske). Disse blir kartlagt av utøveren i forkant av 
behandlingen. Denne kartleggingen er svært viktig for å unngå komplikasjoner 
underveis.

Tilbud vi fikk i forbindelse med seremonien
I seremonien kunne velge å få sananga, øyedråper som 
tradisjonelt har blitt brukt for å forbedre synet, men har også flere fordeler på 
det emosjonelle og spirituelle plan og rapé - tobakk og urter som blir blåst inn
i hvert nesebor. 

Rapè

2) VÅR OPPLEVELSE MED KAMBO SEREMONIEN
Det var solrik dag på morgenen vi satte oss inn i bilen for å kjøre til seremoni-
stedet. Vi hadde da allerede fastet i over 12 timer.
Turen tok en time og det skal sies at det var en time med mye stillhet.
Hjernene tenkte på det vi skulle gå igjennom i seremonien som nå lå rett foran oss. 
Dette kunne komme til å bli heftig både psykisk og fysisk så vi brukte tiden til å sette
intensjonen med hva vi skulle jobbe med under seremonien.
Vi hadde avtalt med seremonileder at det skulle kun være oss til stede.
Seremonileder var Ole Marius Sætrevik og hjelperen hans, som han også
er kjæreste med Katharina Tabitha Marion Westblikk. De bor i sammen
på Straume (15 min. med bil fra Bergen sentrum).

Vi kom til deres leilighet som var rigget og klargjort for seremonien. 
Rolig og avslappende indisk musikk spilte ut av høytalerne mens røkelsen 
vandret inn og ut av neseborene. Det var lagt ut mange puter på 
gulvet ...og spybøttene ? Ja de sto pent ved siden av sammen med de to 
dunkene med ca. 4 liter med lunkent vann som vi skulle drikke i løpet av 
seremonien. Rommet var dandert med levende lys som ble utfylt med sollyset 
som skinte med sitt nærvær igjennom gardinene. 

Vi hadde først en samtale for å bli litt bedre kjent. Så ble det en kort meditasjon 
før vi takket og æret frosken for hjelpen vi skulle få. 
Først drakk vi ca. en halvliter lunkent vann før vi fikk brent noen små huller i 
overhuden som giften skulle legges over - giftstoffene ble deretter  transportert 
via lymfesystemet rundt i kroppen. Det med brenning i overhuden gjøres i flere
etapper fordi man ikke skal få for mye kambo. Man sjekker ut litt etter litt hvor
man tåler. Tom fikk hullene på venstre arm - feminin side, mens Von fikk sine
hull på høyre fot - maskulin side.


Vi ble fortalt at vi skulle ha på kamboen i maks. 40 minutter - da ville seremoni-
leder fjerne giften fra hullene. Vi mistenker at det tok litt mer enn 40 minutter før
kamboen ble fjernet :-)

Tom

Seremonien 
 Etter å ha drukket ca en halv liter med lunket vann startet med 3 huller på 
venstre arm (feminine side). Det tok ikke mange minuttene før jeg kjente
at det ble enormt varmt i hodet. Varmen spredte seg videre i kroppen. 
Når varmen sprer seg sies det at kamboen scanner kroppen. Jeg
opplevde litt ekstra hjertedunk men ikke så mye som andre beskriver at de 
opplever.  Jeg opplevde at halsen snørte seg i sammen slik at jeg slet litt med
å puste. Det føltes enormt ubehagelig. Det ble da fortalte at jeg skulle 
fokusere på å slappe og ikke yte motstand - ikke stritte i mot. Jeg gjorde som jeg
ble bedt om ...jeg overga meg til kamboen...og deretter slappet kroppen av og 
snøringen / kvelningsfornemmelsen rundt halsen ga seg helt. 
Etter ca. 10 min. følte jeg at jeg var tilbake til "normalen". Jeg fikk da 3 nye 
hull med froskegift på armen (totalt 6 stk.).  Så var det bare å drikke masse mer 
med lunkent vann og vente på hva som nå skulle skje videre.
For meg ble det mildt sagt heftig det som var på veg. 
Først kjent jeg en kraft mot solar plexus området. Ble kvalm og uvel og kanskje 
etter 5 minutter begynte jeg å kaste oppe. Det føltes enormt ubehagelig og etter en
stund svimte jeg av. Forøvrig en behagelig time-out. Første gang jeg noen gang
har svimt av  så det var en ny erfaring i livet. Det skal nevnes at det ikke er noe
farlig  med å svime av - mange gjør det - det er altså ingen dramatikk i det. 
Når jeg våknet til etter besvimelsen tittet jeg rett opp i et skjegg og tenkte 
"Jøss, fattern er du her ?" Fordi min far hadde skjegg når han levde og det hadde 
seremonilederen også.
Deretter gikk det i lang tid (føltes det som) med masse ubehag, skikkelig rens,
spydde mildt sagt som en gris...det fosset ut. Så var det masse vanndrikking og
spying om hverandre. Det føltes som om tarmene vrengte seg hver gang jeg kastet 
opp. Måtte ofte stikke to fingre i halsen for å spy og det rant spy rundt
hendene. Høres ille ut men det er ikke så galt fordi man har fastet i over 12 timer
i forkant. Så det det var vann og litt attåt som kom ut, oppkasten hadde samme
farge som grønn te. For å få de siste restene ut av magen ble det blåst tobakk/urter i
form av rapé inn i begge neseborene. Husker jeg ofte tenkte at "nå må det ha gått 40
minutter. Dette orker jeg ikke mer". men man orker og omsider er det slutt.
Ikke et sekund for tidlig syntes jeg. 
Under seremonien sang seremonileder samt at det ble spilt musikk av Huun Huur 
Tu etc.  Alt dette var veldig bra. Prøvde å konsentrere meg om musikken for å skifte 
fokus men fikk det ikke noe særlig til.
Avslutningsvis skal det nevnes at jeg følte meg ivaretatt under hele seremonien. 
Her kan man føle seg trygg. Vi fikk vegetarsuppe etter seremonien og det smakte 
faktisk veldig godt selvom det var kort tid etter seremonien.

De 2 første ukene etter
I dagene i etterkant sov jeg enormt mye. Det føltes godt - jeg følte meg renset og trøtt.
Sov sikkert 16-18 timer i døgnet etter. I dagene som gikk følte jeg meg sliten i magen 
og avslappet. Noen ganger kunne det komme en lettere utgave av kvalmefølelsen som
jeg hadde i seremonien men det varte bare i noen minutter. Jeg følte meg mye 
innadvendt den første uken etter og ønsket å være i stillhet. Noe som ikke er helt
forenlig med nattevaktsjobbing i psykiatrien. 2 uker etter følte jeg fortsatt en letthet
etter seremonien. Jeg følte at den hadde gjort meg godt. 



Von 

Seremoni 1
Jeg var den som var litt små skeptisk til seremonien av Tom og meg.  Jeg tok meg i
at jeg hadde litt ego rundt dette da jeg aldri hadde hørt om de som arrangerte seremonien
før. Jeg visste at mennesker i Bergensområdet hadde erfart useriøse "seremoniledere" i
seremonier med Hellig medisin før, og at det da har hatt uheldige ettervirkninger på
de som har deltatt. Dette hadde jeg i tankene helt til jeg traff seremonilederen Ole Marius.
Her ble jeg møtt med en ren og varm energi som ga meg umiddelbart en følelse av at
dette var rett mann å komme til for å erfare Kambo.

Etter å ha lest og hørt flere steder om menneskers kamboerfaring var jeg mildt sagt klar
beredt på å gå inn i en krig med ubehaglige opplevelser. Jeg tok med meg et av hav av
åndelige hjelpere og jeg tok frem krigeren i meg litt mer en hva jeg trengte å gjøre både
før og under seremonien...noe som jeg så i etterkant.
Raskt etter Kamboen var på så kjente jeg en varme som spredte seg opp i hodet,
nakken, ryggraden og magen før den forsvant like fort som den kom. Da Kamboen
gjorde denne scanningen fokuserte jeg på å være åpen, takknemlig og i tillit til
hjelpen den ga meg. Vi ble fortalt at vi skulle forsøke å sitte så rett som mulig
og at vi skulle fokusere på pusten. Kvalmen kom raskt og etterhvert fikk jeg følelsen
av en "omgangsyke lignende" følelse hvor jeg både måtte kaste opp og på do.
Det ble flere dobesøk under seremonien noe som gjorde at jeg merkelig nok ønsket
å ha hele seremonien på do da det hele pågikk og alt føltes veldig tungt og slitsomt.
Det føltes også ut som jeg skulle besvime en gang men da ble jeg bevisst på å sitte
rett og fokusere på pusten igjen. Etterhvert fikk vi rapé og dette var vel den mest
ubehaglige delen av seremonien for meg. Den brant i hodet og nesen da det ble blåst
inn rapé så det fristet ikke til gjentagelse. Etterhvert fikk jeg en følelse av å bli klar
i hodet og kroppen og omgangsyke følelsen forsvant. Jeg fikk raskt følelsen av at
jeg kunne ha jobbet dypere så jeg bestemte meg for at jeg ville ha en ny
Kamboseremoni. Da vi skulle spise etterpå var det ikke særlig fristende med
mat så jeg spiste litt frukt istedet.

De 2 første ukene etter 
Jeg kjente på en dyp takknemlighet for å ha gjort nok en sterk og god erfaring
med min kjære Tom. Det er i høyeste grad å anbefale til par for selv om man er
i egne prosesser så er man i den samme Hellige energi hvor begge renses av
Kambo ånden. Den samme dagen og dagen etter seremoni var jeg lett kvalm og
hadde hodepine. Jeg var også langt mer trøtt en jeg pleier og sov i timesvis.
Etter hvilen følte jeg en ekstremt god kontakt med min kraft og styrke og jeg
følte meg våken, frisk og sterk. Jeg kjente også på en veldig til seksuell lyst
som varte lenge etterpå.

Seremoni 2
Noen uker etter den første Kamboseremonien hadde vi arrangert en ny seremoni
med Ole Marius hjemme hos oss. Denne gang var det bare jeg som skulle i seremoni
og nå visste jeg å ta frem den mer avslappende krigeren i meg. Under hele
seremonien følte jeg meg trygg og ivaretatt med god tilstedeværelse fra
seremonileder. Seremonien ble utført på mye av den samme måten som i den
første seremonien, men nå fikk jeg mer Kambo medisin og i chakrapunktene på
ryggen i stedet for på den høyre foten som i den første seremonien.
Jeg erfarte mye av de samme virkningene som sist med varme i hodet, nakke,
ryggrad og mage men det kjentes mye heftigere ut nå. Jeg kastet opp mye mer
måtte på do hyppigere og fokuset på det jeg trengte å jobbe med var på et langt
dypere nivå. Jeg hadde også mye magesmerter, hodepine og flere ganger når
jeg lukket øynene dukket det opp bilder av en frosk og av andre ting.
Seremonien føltes uendelig lang ut selv om den ikke var det.
Etter seremonien følte jeg meg veldig sårbar og sliten. Det felles måltidet
man deler etter en Kambo seremoni smakte denne gang bare veldig godt.

De 2 første ukene etter
Jeg var veldig sliten den første dagene etter seremoni men jeg kom fort til
klarhet i kropp og sinn igjen. Behovet for omsorg og nærhet var også der.
Det som jeg opplevde denne gang var at i motsetning til annen Hellig medisin
som f.eks Iboga var at Kamboen tok meg til den ytre verden og ikke til den
indre bevissthet. Jeg er mest kjent med å jobbe med den indre bevisshet og
det indre fokus så dette var en ny erfaring.

I ettertid :
Vi begge har i ettertid følt en energetisk letthet i kropp og sinn.
Energier som man ikke trenger å ha med seg videre har vi bli kvitt.
Så selv om prosessen er heftig er det vel verdt det.
Vi anbefaler på det varmeste Ole Marius.

Seremonileder Ole Marius Sætrevik


Info om seremonileder:
Ole Marius Sætrevik (34 år)
Praktiserer Kambo igjennom en Organisasjon kalt IAKP (International Assosiation
Of Kambo Practitioners). Hans erfaring med organisasjonen er at de på en seriøs
og grundige måte formidler Kambo medisinen på en respektfull og trygg måte her i vesten.

Bakgrunn
Utdannet rørlegger som er oppvokst på utsiden av Bergen.
Bor på Straume med samboer Katharina og hennes to barn.

Introduksjonen til Kambo
Ole Marius fikk tilbud om å forsøke Kambo på en Hollistisk festival som ble arrangert
av noen venner i en periode hvor han hadde det tungt i livet.
Han var selv nervøs første gang i  Kambo seremonien for hva han hadde blitt med på,
men da han møtte den jordnære og erfarne seremonilederen Andrew følte
han ro gjennom energien og veiledningen ha ga. Seremonien ga Ole Marius en god
mestringsfølelse og 1 til 2 uker etter merket han en stor positiv forskjell. Det var som
om en tung energi var fjernet. I situasjoner hvor han tidligere hadde kjent på angst og
negative følelser ble nå til situasjoner med ro, balanse og positivitet.
Erfaring gjorde Ole Marius nysgjerrig på Kambo medisin så han ble med på flere
seremonier med seremonileder Andrew før han fikk tilbud om å være med å assistere
i andre Kambo seremonier. Dette gjorde at veien ledet videre til utdanning som IAKP
praktisør slik at han kunne holde sin egen praksis som seremonileder.
Ole Marius er i dag takknemlig og ydmyk som får dele denne Hellige Kambo
medisin med andre.

Kontakt
Ole Marius tlf: 47 96 84 55
Epost: KamboBergen@gmail.com
Webside: http://www.arhatsenter.com
(Websiden til Ole Marius og Katharina er )

I de gamle Kambo tradisjoner tror de at Kambo gir hjelp
til å tiltrekke kjærligheten. Katharina og Ole Marius
fant kjærligheten i sammen kort tid etter en 
kambo seremoni.
DIVERSE VIDEOER


 Kambo seremoni (ikke vår)


Rapè


Sananga



Skrevet av Tom & Von




3 kommentarer:

  1. Hei alle sammen, mitt navn er Bohuslava Shevchenko og jeg vil dele mitt vitnesbyrd, jeg er en lykkelig gift kvinne med 2 vakre barn, på et bestemt tidspunkt begynte mannen min å oppføre seg rart for meg, det begynte litt etter litt, vi kjemper og krangle nesten hele tiden og til slutt forlot han meg for en annen kvinne fordi han ikke lenger føler noen kjærlighet til meg, jeg ble forlatt med våre 2 barn, han kommer nesten ikke til huset, men for kjærligheten jeg hadde til ham, ville jeg For ikke å la ham gå, måtte jeg diskutere problemet mitt med en venn av meg og foreslo at jeg heller skulle kontakte en trylleformler, som kunne hjelpe meg å fortrylle for å bringe ham tilbake, men jeg er typen som aldri trodde på trylleformularen. støping. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å prøve.
    Jeg gjorde alt jeg ble bedt om å gjøre, og etter en tid begynte alt å fungere bra igjen, mannen min kom tilbake til huset, ba meg og barna om unnskyldning, og vi lever alle lykkelige sammen nå, jeg kan ikke takk til Dr. Nosa Ugo som hjalp meg med å gjenopplive min familie. du kan kontakte ham gjennom hans

    E-post: karnataka.temple@gmail.com

    Kontakt ham for alle slags åndelige problemer og se det store arbeidet.

    SvarSlett
  2. Jeg kan ikke glemme hvordan DR WALE hjalp meg med å gjenopprette ekteskapet mitt etter åtte måneders separasjon med min kone på grunn av krangel og hun dro og aldri kom tilbake til meg, jeg gjorde så mye for å få henne tilbake, men ingenting fungerte ikke før Jeg så en kommentar på nettet da noen vitnet om hvordan DR WALE hjalp henne med å gjenopprette mannen sin, og det var slik jeg kontaktet ham gjennom WhatsApp, og etter å ha skrevet ut problemet mitt forsikret han meg om at han vil hjelpe meg med å komme tilbake til kona mi. om noen dager etter å ha kastet kjærlighetsformelen, og etter at han gjorde trylleformelen kom min kone hjem og tryglet at hun var veldig lei meg i dag, jeg er tilbake med min kone og vi er begge lykkelige og bor sammen igjen. Jeg vet at det er mange mennesker der ute som ønsker å få kjærligheten tilbake, vennligst kontakt DR WALE fordi han er det perfekte svaret på problemet ditt. Kontaktinformasjonen hans er: WhatsApp/Viber/Telegram: +2347054019402 eller e-post: drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlett
  3. Jeg vil bruke dette mediet til å takke den store tryllekunstneren DR WALE for å ha hentet tilbake min kjære mann. Da mannen min forlot meg og våre to barn for en annen kvinne, levde jeg i smerter fordi jeg elsker ham så høyt, jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, faktisk var jeg forvirret før jeg møtte en venninne av meg som heter Ella og jeg fortalte henne hva jeg gikk gjennom, så fortalte hun meg at jeg ikke skulle bekymre meg for at hun også gikk gjennom det samme problemet, men i hennes tilfelle var det kjæresten, så tok hun meg med til en spiritist, en trylleformler, ved navn DR WALE som hjalp henne med tilbake kjæresten hennes, da jeg kontaktet DR WALE på WhatsApp +2347054019402 fortalte jeg ham problemene mine, etter det fortalte han meg hva jeg skulle gjøre og han sa etter at jeg har gjort det han fortalte meg, etter noen uker vil mannen min komme krypende videre knærne hans ber meg om å tilgi ham. Etter noen uker kom mannen min og begynte å tigge meg, jeg hadde aldri forventet at det skulle skje så fort, jeg banket på døren min, da jeg åpnet døren, så jeg til min største overraskelse mannen min på knærne tigge meg og vår barn til å tilgi ham.
    Han kurerer også alle slags sykdommer, inkludert den som er oppført nedenfor,
    1. HIV / AIDS.
    2. HERPES 1/2.
    3. KREFT.
    4. ALS (Lou Gehrigs sykdom).
    5. Hepatitt B.
    6. HYPERTENSJON.
    7. LAVT SÆDANTALL.
    8. ASTHMA.
    9. VIRGINIA PROBLEM.
    10. DIARÉ.
    11. STØYL.
    12. KJØLSÅR.
    13. SLAG.

    Og han kastet også følgende trollformler,

    1. du vil ha et godt ekteskap,
    2. du er en politiker og trenger beskyttelse,
    3. du trenger en kjærlighetsform,
    4. du ønsker å være en rik mann eller kvinne,
    5. du vil at partneren din skal elske deg,
    6. du leter etter kone eller mann,
    7. du ønsker å jobbe med visum til et hvilket som helst land du ønsker,
    8. du er en forretningsmann eller kvinne og vil at bedriften din skal flytte,
    9. du vil at sjefen din skal elske deg,
    10. du vil at din mann eller kone skal tilbe deg,
    11 Du trenger en jobbformidling,
    12 Du trenger forfremmelse i jobben din,
    Alle som har problemer oppført ovenfor, bør kontakte DR WALE, den store trylleformularen. Kontakt ham via WhatsApp/Viber: +2347054019402 eller e-post: drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlett