Tilbake til Urkraften
www.sjamanisme.no

TANTRASONEN

SKAPERKRAFTEN
www.skaperkraften.no


Lag din egen PARFYME - billig, enkelt og topp kvalitet


Som kvinner flest har jeg opp igjennom årene brukt forskjellige typer
parfymer. Det har vært lett å gå i butikken å kjøpe de... men det har
vært en ulempe, uansett prisklasse har det ikke føltes rent og riktig for
huden så derfor sluttet jeg med parfyme for en tid tilbake.
Noe som har gjort at det har gått hardt utover mine aromamassasjeoljer
eller vårt "hellige peruanske aurarensingsvann" :-)
Syntetiske aromatiske kjemikalier kopieres og blir i dag laget i masse-
produksjon av duftstoffer. Parfymeprodusentene bruker naturlige eteriske
oljer og aromatiske uttrekk til nye parfymeoppskrifter, men disse blir
reprodusert på syntetisk vis. Etter som jeg utfører massasje er veien kort
til å lage mine egne parfymer som er perfekt til meg. Til massasje bruker jeg
eteriske oljer med høy kvalitet og det er enkelte av disse jeg bruker til å lage
parfymer.

Det er viktig at parfymen blir oppbevart på glass og selv bruker jeg 10 ml
glassflaske med pipette (som på bildet over) som kan kjøpes på Sunvita (link
under) for en billig penge. De fleste av mine eteriske oljer kjøper hos Myrra
(link under).  Det er mange lukter og blandingsforhold å velge i mellom og her
oppskriften på to av mine favoritter :

Parfyme 1 
26 dråper Sandeltre (eterisk olje)
32 dråper Jasmin (eterisk olje)
6 teskjeer vodka

Parfyme 2
30 dråper Rose (eterisk olje)
26 dråper Lavendel (eterisk olje)
6 teskjeer vodka

I tillegg til at det lukter godt så bidrar alle eteriske oljer til å hjelpe til på det
mentale plan, som f.eks lavendel som kan hjelpe til med å fjerne stress og
anspenthet.

Linker :
www.myrra.no ( eteriske oljer etc. )
www.sunvita.no (glassflasker etc. )

1 kommentar: