Tilbake til Urkraften
www.sjamanisme.no

TANTRASONEN

SKAPERKRAFTEN
www.skaperkraften.no


Bruk av MANTRA til å ÅPNE HJERTET


Det finnes flere måter å meditere på eller roe ned sinnet
med om man har mye mental aktivitet...
For en god stund siden hadde jeg besøk av en god venn som
var igjennom en veldig tøff fase i livet etter
en skilsmisse som den gang ikke var helt ønskelig
fra hans side. 
Etter en lang god samtale og healing ba jeg han om å sette
 seg godt til rette på en stol fremfor meg, 
og jeg satte på en cd med mantraer
som han aldri hadde hørt før.
I starten var han litt usikker, men jeg
ba han om å lukke øynene å synge med det 
han følte han hørte.
Etter litt repetisjon uttalte han mantraene riktig. 
Vi holdt hender og sang mantraene som etter hvert ble 
en blanding av mantra og gråt ...og det hele
ble en utrolig sterk opplevelse.
Gråt gikk over til en følelse av indre ro og styrke for han.
I ettertid har han ytret sin takknemlighet flere ganger og sagt at 
denne kvelden klarnet sinnet for første gang på lang tid ,og at 
han endelig fant et hjelpemiddel som var helt riktig for hans 
vei ut av en vanskelig tid.
Selv bruker jeg mantraer til personlige formål i mitt liv
som renselse av sinn, fokus,selvhealing og spirituelle
prosesser uten og med min kjære Tom :-)

Deva Premal har en vakker måte å formidle 
mantraer på igjennom musikk.
(Trykker du på linken under teksten
 i innlegget kommer du til den)
Mantraene hun synger her uttales :
Om bhur bhuvaha svaha
Tat savitur varenyam
Bhargo devasya dhimahi
Dhiyo yonah prachodayat
og de betyr i dette sammenheng:
Praise to the source of all things.
It is due to you that we attain
true happiness on the planes
of earth, astral, causal.
It is due to your transcendent
nature that you are worthy of
being worshipped and adored.
Ignite us with your all
pervading light.


                        Med denne sangen ønsker jeg deg en dag med
et åpent hjerte og et åpent sinn.
                I kjærlighet Von.
                                       

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar