Tilbake til Urkraften
www.sjamanisme.no

TANTRASONEN

SKAPERKRAFTEN
www.skaperkraften.no


Å hente frem det indre sårede barnet (trommereise)



Å hente frem det indre barnet i seg selv under en 
trommereise er en vakker og kraftfull opplevelse. 
For noen år tilbake gjorde jeg det selv...og det førte 
til varige positive forandringer.
En slik reise kan gjøre underverker.  Etter å ha utført trommereisen, der jeg hentet
en barneutgave av meg selv (fra ca.8-10 års alder) følte jeg en konstant indre ro.
Jeg følte at jeg tok vare på meg selv på akkurat den måten som var rett for meg.
På en måte mine foreldre aldri klarte. Ikke fordi mine foreldre hadde feilet på noen
som helst måte - de gjorde alt av beste evne bestandig. Men trommereisen frigjorde
de negative følelsene jeg hadde for mine foreldre. De negative følelsene var
basert på hvordan jeg opplevde episoder i fra barndommen. Dvs episoder sett
igjennom et barns øyne..dvs mine øyne.
Det er rart med det men vi klandrer ofte våre foreldre for at de ikke oppfylte de
enkelte behov vi har som barn. Akkurat på samme måte som våre barn kanskje
vil klandre oss for enkelte ting. Vi kan henge oss opp i episoder der vi mener at
foreldrene burde oppført seg annerledes, sagt annerledes, tenkt annerledes og
forstått annerledes enn det de gjorde. Når vi ser på oss selv rundt 20-40 års
alderen og tenker oss foreldrene våre i samme alder kan vi oppleve å få en
dypere forståelse.
Vi er selv i vekst i akkurat den perioden og det er ofte da vi gjerne har det som
tøffest økonomisk og med de bekymringer det medfører, som vi har
minst fritid (man føler seg fanget - hvor ble det av det livet jeg ønsket meg ?),
man har store følelsesmessige svingninger i kjærlighetsforhold, man har kanskje
ikke helt funnet ut av sin identitet enda (man er styrt av samfunnets tankegang -
redd for å skille seg ut), dominert av foreldre/svigerforeldre, arbeider som mest,
får minst søvn, usikker på barneoppdragelse etc.
I alderen 40 år og oppover får man gjerne mer ro og en dypere forståelse av livet,
man vet hva man vil og har mer selvtillit - da gjerne basert på livserfaring.
Man har rett og slett "gått noen runder" i livet.
Det skal nevnes at man ikke fritas for sine handlinger, uansett alder, det 
bare forklarer hvorfor man ikke alltid klarer å leve opp til sine barns 
(eller andres) forventninger til enhver tid.
Så for å fjerne negative trostanker vedr. våre foreldres handlinger, eller mangel
på handlinger,  vil jeg anbefale følgende teknikk (som tidligere nevnt basert på
egen erfaring)...som er en sjamanistisk teknikk....

TROMMEREISE - reis til underverden.
Sett på en trommereise-CD, en trommereise på youtube (se link under) eller
få noen til å tromme for deg (den beste løsningen). Ta gjerne med deg kraftdyrene
hvis du har noen. Reis igjennom tunnelen i underverdenen og ut i det  åpne
landskapet ved enden av tunnelen. Nå kan du lete etter barneutgaven av deg selv.
Let rundt i det åpne landskapet etter deg selv. Når du finner deg selv kan du prate
med barnet hvis det føles rett (eller bare se og føl barnet, kjenn på energiene).
Vær i landskapet med barnet så lenge du føler det er rett. Så reiser du med barnet
opp i tunnelen igjen - har med barnet inn i nåtid. Husk at du kanskje må overtale
barnet til å bli med deg. At du må love at det vil få oppmerksomhet, kjærlighet etc.
Husk å holde det du lover - du har med et sårt barn å gjøre.

Etter trommereisen
Jeg hadde med barnet (meg selv som liten) rundt omkring. Følte at det var med
meg forskjellige tider på døgnet i forskjellige situasjoner. Når jeg kjørte bil satt det
(barneutgaven av meg) gjerne i baksetet. Jeg kunne se det i speilet på bilen.
Barnet var ikke med meg hele tiden selvsagt, men ganske ofte. Gjør det slik du
føler er rett. Slik holdt jeg på noen måneder - kanskje et halvt år.
Etterhvert føltes barnet som en integrert del av mitt mentale jeg. Jeg følte at det
hadde fått den oppmerlsomheten og kjærligheten det trengte. Det medførte i at
den nye energien vedr. minner fra barndommen ble totalt forandret...til det positive.
Jeg var ikke lenger sint på mine foreldre...jeg fikk en indre ro.

                                                Skrevet av Tom
_______________________________________________________________
Vår trommereise på youtube - varer i 30 min. (bruk headsett - spill høyt :-)






Denne trommereisen er hentet i fra CD'en "Trommereisen som Tom ga ut i 2011.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar